Saturday, August 9, 2008

CARA-CARA NAK COVER MALU


1. KALAU TERSEPAK BATU:
- Jangan terus bangun, sebaliknya anda baring dan terus berguling-guling hingga jauh dari perhatian ramai. Bila sudah tiada yang nampak, barulah anda bangun.

2. KALAU TERJATUH BASIKAL:
- Cepat-cepat naik basikal anda semula dan buat-buat jatuh sehingga berkali-kali supaya orang ingat anda sengaja buat lawak.

3. KALAU TERJATUH TANGGA:
- Terus bersilat seolah-olah anda dirasuk atau sedang berlawan dengan makhluk halus.

4. KALAU TERJATUH DALAM LONGKANG:
- Pungutlah sampah yang ada sambil marah-marah dengan suara yang kuat. Pasti orang menyangka anda seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan.

5. KALAU JATUH KETIKA NAIK BAS:
- Jeritlah kuat-kuat. 'Oiii! Apa ni tolak-tolak orang?'. Walaupun sebenarnya tiada orang di belakang anda.

6. KALAU TERJATUH DI DEPAN PERHENTIAN BAS:
- Terus buat-buat pengsan sehingga ada orang yang membantu anda. Kalau tak ada yang membantu, baring terus sampai malam sehingga tiada seorang pun lagi yang tinggal di perhentian bas itu. Inilah masa yang paling tepat untuk anda bangun semula!.

7. KALAU JATUH TERGELINCIR DI LANTAI LICIN:
- Tariklah kawan atau sesiapa saja yang ada kat sebelah anda untuk jatuh bersama-sama supaya taklah anda seorang saja yang dapat malu. Ye tak??.


Haha...Macam okey juga yer tips di atas ni. Alia sedut dari majalah rapi keluaran 01mac 2008. Mula-mula Alia saja jer nak hilangkan boring and capai majalah rapi nih kut kut ada beberapa tips yang boleh Alia cuba. Semak-semak punya semak terjumpa ler Alia tips nak cover malu nih kat muka surat penghabisan sekali tuh...Memang kira boleh pakai ler Alia setuju sangat hasil susunan Emy Haznida Hazairul Sham nih!. Lawak ler...!
Kehkeh...Alia pun pernah dapat kisah macam nih....masa kat sekolah dulu time latihan jasmani...tak tau tiba-tiba Alia jatuh tergolek ketika sedang bersukan. Depan kawan-kawan pulak tuh...Yer ler time dulu-dulu tu kan Alia nih jenis yang pemalu sikit. Tak berapa banyak cakap sebab dah pemalu orangnya...tututup! bila terjatuh tuh...Alia cepat-cepat bangun and bila kawan-kawan tanya kenapa dengan pantasnya Alia cakap... "Entah ler beb...tadi saya rasa macam nak pitam..." Kira okey ler my alasan tu kan...nak buang malu tiba-tiba jer ada idea nak kelentong...kehkeh...

No comments:

Post a Comment